Online tržiště Allegro a Kaufland vs. tradiční e-shopy: Silné a slabé stránky marketplaců
Online nakupování se stalo nedílnou součástí našeho života. Na trhu je spousta možností a vybrat ten správný internetový obchod může být složité. Dobře známé jsou tradiční e-shopy, ale oblibu si získávají také online tržiště jako je Allegro či Kaufland. Online tržiště i tradiční e-shopy mají své výhody a nevýhody. Zde najdete rychlé srovnání, které vám pomůže při rozhodování kde nakoupit.
Zaparkorun.cz se řadí mezi tradiční, středně velké, české e-shopy, ale prodává také přes MALL.CZ, které je online tržištěm, nyní již ve vlastnictví polského Allegra. Přímo přes Allegro, ani přes Kaufland náš e-shop neprodává, ani to neplánuje. Důvodem jsou nevýhodné podmínky ze strany tržišť, a to jak pro obchodníky, tak pro zákazníky.
Následující text vychází z našich dlouholetých zkušeností a znalostí, jak dané platformy fungují. Zároveň ale upozorňujeme, že přes veškerou snahu nemusí být vždy 100% objektivní. Proto se podívejte také na reportáž České Televize, která upozorňuje, že stížností na internetová tržiště, podle ČOI, stále přibývá.
Online tržiště | Tradiční e-shopy | |
---|---|---|
Levnější zboží | ano | ne |
Rychlejší doručení | ne | ano |
Jedno poštovné | ne | ano |
Ekologie | ne | ano |
Zákaznická podpora | horší | většinou lepší |
Doručení v jednom balíku | ne | ano |
Řešení reklamací a odstoupení | složitější | snazší |
Komunikace v češtině | ne vždy | ano |
Kontrola nad kvalitou zboží | ne | ano |
Možnost telefonického kontaktu | ne | většinou ano |
Přesnost popisů zboží | malá | velká |
Levnější zboží
Na online tržištích inzeruje své zboží mnoho různých prodejců či e-shopů. Díky tomu má zákazník možnost vybrat si podobný produkt za různé ceny a většinou tak lze najít zboží levněji než na jednom konkrétním e-shopu. Pokud je pro zákazníka prioritou jen a pouze cena, nákup prostřednictvím online tržišť (neboli tzv. marketplaců) může být tou správnou volbou.
Tradiční e-shopy nejspíš budou mít zboží o něco dražší, ne vždy se ale jedná o totožné zboží (viz další bod). V případě Zaparkorun se můžete spolehnout, že dostanete v první řadě kvalitní a funkční výrobek. Uznáváme, že nejsme vždy nejlevnější.
Kontrola nad kvalitou zboží
Jednotliví prodejci na online tržištích, ale také e-shopy obecně, nabízejí zboží různé kvality. To že výrobek na první pohled vypadá stejně ještě neznamená, že je totožný. Zejména neznačkové zboží se totiž vyrábí ve 2-3 různých kvalitách a ti nejlevnější prodejci vždy nabízejí tu nejnižší kvalitu. Online tržiště samozřejmě nemají možnost toto rozlišovat. Nikdy tak nemáte jistotu, co vám vlastně dorazí.
Oproti tomu Zaparkorun má kompletní kontrolu nad kvalitou zboží, které prodává. Při naskladnění nového zboží je produkt vždy otestován a je ověřeno, zda je kvalitativně v pořádku. Za 10 let, co jsme na trhu, jsme z našeho sortimentu vyřadili již stovky druhů zboží, které se ukázalo jako problematické, polofunkční, a které bychom si my sami nekoupili. Prodáváme jen zboží, za které se můžeme postavit. Ano, někdy se může objevit vadný kus (jinak dobrého výrobku), který při expedici není odhalen, nikdy se ale nejedná o systematicky vadný výrobek. Pokud u nás na vadný kus narazíte, vždy stačí nás jen kontaktovat a vše bude obratem vyřešeno k vaší spokojenosti.
Rychlejší doručení
Častým problémem marketplaců bývá dlouhá doba doručení. Produkty jsou totiž většinou odesílány ze zahraničí – z Polska, východní Evropy a někdy dokonce až z Číny. I v tom lepším případě ale potrvá dlouho než vám objednané zboží dorazí. Typicky se jedná o týden až dva, v horším případě ale i měsíc a déle.
Objednávka ze Zaparkorun vám dorazí během pár dní, často i do druhého dne (pokud svou objednávku odešlete v dopoledních hodinách do 11:00). Sklad máme přímo v České republice, v Klecanech u Prahy. Objednávku jsme tedy schopni doručit mnohem rychleji než prodejci z Polska a ostatních zemí.
Jedno poštovné
Poštovné mnohdy tvoří značnou část ceny celé objednávky. Při nákupu na online tržištích zboží cestuje od různých dodavatelů. To znamená, že musíte platit poštovné několikrát. Objednáte-li pět produktů od různých prodejců, budete platit pětkrát poštovné.
Allegro nabízí program „Allegro Smart“. Díky němu můžete u některých produktů využít dopravu zdarma. Nicméně to platí pouze pro zboží se štítkem SMART. Proto je stále možné, že budete muset utratit velkou částku za dopravu ostatních produktů.
Tradiční e-shopy jako Zaparkorun mají v tomto výhodu. Můžete si vybrat libovolné zboží, vložit ho do košíku a za celou objednávku zaplatíte pouze jedno poštovné. Výrazně tak ušetříte.
Ekologie
Dbát na ekologii je důležité i v případě online nákupování. Pokud si objednáte zboží přes online tržiště od vícero prodejců, přijde vám také více balíků. Někdy je to až absurdní, když vám 5 produktů přijde v 5 zásilkách. Pro online tržiště je to ztrátové, protože dotují 4x poštovné, a rozhodně to není ekologické.
E-shop Zaparkorun se snaží minimalizovat ekologický dopad tím, že veškeré zboží zasílá v jednom balíku. Ať už v případě, že objednáte skladové zboží, či zboží od dodavatelů s delší dostupností.
20+ ks skladem (u vás již 26.11.)Nejprodávanější
Zákaznická podpora
Pokud potřebujete vyřešit problém se svou objednávkou, na marketplacech to bude trnitá cesta. Online tržiště s vámi totiž nebude řešit reklamace ani vratky napřímo. Vše je třeba komunikovat s konkrétními prodejci – a ti mnohdy komunikují pouze polsky či lámanou češtinou.
Oproti tomu Zaparkorun nabízí spolehlivou zákaznickou podporu. Profesionální tým je připravený věnovat se vám téměř okamžitě. Můžete nás kontaktovat přes formulář, e-mailem či telefonicky. Telefonická zákaznická podpora je k dispozici od pondělí do pátku, na svůj e-mail obdržíte odpověď do 24 hodin (většinou ale mnohem dříve). Případné reklamace řešíme okamžitě, nemusíte se tak obávat možných problémů s vaší objednávkou.
Doručení v jednom balíčku
Při objednání většího množství zboží přes online tržiště vám každý produkt přijde jednotlivě od různých prodejců. A to je problém nejen z hlediska ekologie, ale samozřejmě je to také značně nepříjemné. Místo jedné zásilky jich totiž musíte přebrat třeba 5, na každou budete čekat různě dlouho, zboží zpravidla přichází v rozmezí až 14 dní a vzniká tak zmatek a komplikace.
V tomto ohledu má opět Zaparkorun značnou výhodu. Veškeré zboží vám přijde v jediné zásilce a nemusíte tak marnit čas koordinací a přebíráním zásilek.
Řešení reklamací a vratek
Pro úspěšnou reklamaci či vrácení zboží je důležitá bezproblémová komunikace. A jak již bylo zmíněno, tu online tržiště mnohdy nenabízí. Celý proces trvá dlouho, zejména při reklamaci více produktů. Je složité komunikovat s více prodejci a s každým řešit něco jiného.
Zaparkorun.cz garantuje okamžité řešení reklamací a vrácení zboží. To vše přitom v nejkratším možném čase. V případě problému stačí pro okamžité řešení jen vytočit naše telefonní číslo či zaslat e-mail. Máte vše bez starostí, i když třeba zboží není podle vašich představ.
Komunikace v češtině
Online tržiště nabízejí zdánlivě mnoho výhod – opravdu široký sortiment, nízké ceny a lákavou nabídku. Jenže online nákupy obecně často provází řada komplikací. Nemusí přitom jít pouze o reklamace a vratky. I když máte jen jednoduchý dotaz, z marketplacu se vám nemusí odpovědi dostat. A když ano, pravděpodobně nebude česky.
Proto se vyplatí využívat tradiční e-shopy. Ty nabízejí českou zákaznickou podporu a zpravidla je s nimi lepší domluva a vše vyřešíte rychleji. Na Zaparkorun tedy určitě ano.
20+ ks skladem (u vás již 26.11.)Nejprodávanější z kategorie: Dárky
Možnost telefonického kontaktu
Marketplace je v podstatě pouze prostředníkem – online tržiště je místem, kde si vyberete zboží. Ve skutečnosti však smlouvu uzavíráte se samotným prodejcem. Jakékoli podrobnosti ohledně objednávky je proto nutné řešit s ním – zde opět přichází problém se špatnou komunikací.
Na Zaparkorun.cz jsme vám přímo na telefonu k dispozici vždy od pondělí do pátku v čase od 9 do 15 hodin. Případně můžete využít e-mail info@zaparkorun.cz či kontaktní formulář. Odpověď dostanete vždy do 24 hodin, ale většinou mnohem dříve, často i do hodiny.
Přesnost popisů zboží
Allegro nabízí sortiment zejména od polských prodejců. Původní polské popisky jsou automaticky přeloženy do češtiny. Mnohdy jsou tak plné chyb a nepřesností nebo vůbec nedávají smysl. Může tak být opravdu složité najít to správné zboží.
Na Zaparkorun.cz jsou popisky psané přímo pro každý konkrétní produkt. Vždy je kladen důraz na nejvyšší možnou přesnost. Můžete se tedy spolehnout, že popis zboží odráží to, jak produkt reálně vypadá a funguje.
Verdikt
Při rozhodování, na které platformě nakoupíte, je třeba vzít v úvahu jejich výhody i nevýhody. Online tržiště mají určitě své místo a v jistých specifických případech předčí běžné e-shopy. Zejména svou širokou nabídkou a také cenou.
Jak ale můžete vidět v přehledu výše, marketplacy mají také velkou řadu stinných stránek a náročnější zákazník, který je od českých e-shopů zvyklý na velmi dobrý servis, může být zklamaný. Dostane zboží možná levněji, ale za jakou cenu?
Zkusit něco nového a jít kvůli nižší ceně do rizika nebo se i nadále spoléhat na tradiční e-shopy? Finální verdikt samozřejmě je a vždy bude na vás, na zákazníkovi.
Zdroj: